East Hastings.

Jag och Joanna såg 28 Days Later häromdagen, en film som man kanske borde sett tidigare. Hursomhelst var den rätt bra, men förutom rätt äckliga zombie-smittade engelsmän och Cillian Murphy så har den en av de mest ångestframkallande scenerna jag någonsin sett.

Det är lite att jämföra med i nyinspelningen av Dawn of the Dead, när den öppnas med Johnny Cash's 'The Man Comes Around', när jag såg det för första gången mådde jag riktigt dåligt och hade gåshud ända upp i ansiktet.

28 Days Later har en Cillian Murphy springandes i ett helt öde London till Godspeed You! Black Emperor's 'East Hastings', kanske en av världens bästa låtar någonsin. Det var också ett sådant där tillfälle då man mår riktigt bra och riktigt dåligt samtidigt. Det kan inte gå fel med bombastisk ångest i filmer, helt enkelt.

image2 image3

Kommentarer
Postat av: ...

snart kommer uppföljaren, "28 weeks" later. vilken vecka som helst nu tror jag.

2007-06-17 @ 22:24:16
Postat av: Martin

... - Jo, det har jag märkt, har hört att den är bra så det blir nog ett biobesök för den!

2007-06-18 @ 00:35:46
URL: http://almostcrimes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0