It's kind of like the innocent smiles you get at the beginning of a relationship before you fuck everything up.

Jag har, av någon anledning, en förkärlek till långa titlar på skivor eller låtar. Det spelar egentligen ingen roll vad de försöker säga eller vad de betyder, det känns bara lite mer genomtänkt när man faktiskt har tagit sig tid att kalla en låt för Concerning the UFO Sighting Near Highland, Illinois istället för "Untitled" eller, ännu värre! när man döper en låt efter skivans namn, eller tvärtom. Eller kanske till och med heter samma sak som man döper en låt och en skiva till. Det visar på brist av respekt för sina lyssnare. Kom igen, om du lyckas smocka full en skiva med 10-11 låtar med helt olika texter kan du väl åtminstonde ge dem orginella namn? Jag vet, jag vet, det kan tyckas vara lite pretentiöst för det mesta, men det visar bara på fantasi och att det faktiskt är något speciellt man lyssnar på.

Förövrigt köpte jag och Joanna varsin Emmabodabiljett häromdagen. Vilka ska dit? Någon?

Kommentarer
Postat av: Johan

Långa namn är shitten. Jag tror att jag gillar det mest för att man får fundera lite innan man förstår den. och öh, jag ska dit! hoppas på att bli vänd uppochned någon gång kanske, eller så. Camphäng!

2007-07-13 @ 23:54:06
Postat av: erikkkkkk

jag gillar tanken! red sparowes är bäst på sånt där, jag menar:
Mechanical Sounds Cascaded Through the City Walls and Everyone Reveled in Their Ignorance.
eller
The Sixth Extinction Crept Up Slowly, Like Sunlight Through the Shutters, As We Looked Back in Regret.
<3

2007-07-14 @ 13:43:56
Postat av: Martin

Johan - Ja, jag vet vad du menar, det går inte rakt in i hjärnan, därför blir det svårare att avfärda det direkt, haha. Dessutom kommer jag att vända upp och ner på dig ett par gånger..
Månsson - Jag säger bara 65daysofstatic. Där har vi ett band som kan sina titlar.
"The Major Cities in the World are Being Destroyed One by One by the Monsters."
Och som sagt Laura.

2007-07-14 @ 16:34:14
URL: http://almostcrimes.blogg.se
Postat av: Leylla

Don caballero, Liars och So-called artist har också gjort långa låtnamn som sin grej. Huvudanledningen varför jag fallit för alla de banden plus red sparowes är i första hand sjukt långa och meningslösa låtnamn.
Hur kan man INTE gilla låtar som heter "Bears See Things Pretty Much The Way They Are", "A Lot of People Tell Me I Have a Fake British Accent", "If You've Read Dr. Adder Then You Know What I Want",
"If Your A Wizard, Then Why Don't You Wear Glasses?", "Pillars Were Hollow And Filled With Candy So We Tore Them Down", "They Don't Want Your Corn They Want Your Children", "Token Joyous Tune About Scorpions And Their Place In Modern Society", "The Perils Of War And Its Effects Upon Those Who Know Nothing About It". I can go on forever and ever and ever... Oh! För att inte glömma The Locust! Har alltid bra låtnamn!
btw, när är det dags för en rendezvous? Jag lovar att inte slå dig på käften igen!

2007-07-15 @ 00:22:53
Postat av: Martin

Okej, här kommer jag och trumfar alla med
Out Hud: "Dear Mr. Bush, There Are Over 100 Words For Shit And Only One For Music. Fuck You, Out Hud."
Té: "It Must Be Called "Intelligence" If People Stop When They Realize They Are Not Able To Become What They Are Wishing to Be."
och självklart: Godspeed: "She Dreamt She Was A Bulldozer, She Dreamt She Was Alone In An Empty Field."
Och såklart, som du sa, Liars.
Men jag vinner.
Leylla: Snart, snart. Och du får slåss, jag slår ändå hårdare tillbaka.

2007-07-15 @ 20:45:17
URL: http://almostcrimes.blogg.se
Postat av: Anonym

Hej Martin - Det e airin. Det var länge sen, sen sist. undrar om jag kan få din msn, lr facebook. Sköt om dig!

2007-07-17 @ 21:52:36
Postat av: Falkhelena

Very well done. I enjoyed the site.

2010-12-02 @ 08:18:16
URL: http://falkhelena.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0