And you don't know that things haven't been easy.



Jag har lyssnat på Shout Out Louds ända sedan innan 100* EP:n kom ut, även om jag faktiskt inte minns hur det kom sig att jag började älska dem. Nu har de ju slagit igenom lite, framförallt på andra sidan Atlanten, och därmed slår min indie-trångsynthet in en aning. När de släppte "Tonight I Have To Leave It" som singel så fastnade jag inte direkt, vilket gjorde att jag lade prioriteringen av att lyssna på senaste skivan "Our Ill Wills" åt sidan, för annan musik. De senaste dagarna har jag dock tagit mig i kragen och fastnat rätt hårt för den.
Går den obligatoriska söndags-walk of shame för att köpa cigg och någonting drickbart på mitt lokala Vivo (Eller heter det VI nu..?) och slår på underbara "Normandie" och blir i-pumpad de två första låtraderna "I tear my jacket off. How can such a nordic city make me sweat?" och jag känner att det är så fullkomligt rätt på alla sätt och vis.
Det visar att det är fullkomligt rätt att vänta tills rätt stund för att lyssna på en skiva, och den här skivan ligger precis i linje just nu.

Adam Olenius kanaliserar Smiths och Cure lika bra som Håkan Hellström gör det och det är väl ingen som längre tvivlar på det geniala i det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0