All Our Weekends.



French Kicks dök upp på min radar någon gång under början av tvåtusentalets början, cirka 2002-2003, när indierocken stod som högst på natthimmelen. Sedan dess har de inte gjort speciellt mycket väsen av sig, släppt några skivor som inte tagit någon med storm, ett tag hade jag svårt att skilja dem (åtminstonde i tanke) ifrån The Walkmen, som också alltid varit ett väldigt godtagbart indierock-band. Där The Walkmen förut gjorde riktigt bra låtar och nu, med deras nya skiva "You & Me", inte imponerar på mig alls, har French Kicks sparkat ner mig totalt på knä. Nya skivan "Swimming" är precis så som jag önskade att The Strokes (som jag inte ens tänker länka till av ren besvikelse) hade utvecklat sig efter "Room On Fire", precis så som "Under Control" och "I Can't Win", och inga andra låtar på den skivan, fick mig att känna att indierock faktiskt kan vara både vackert och dragigt!
Om du har eller någon gång har haft en fäbless för indierock (I'm looking at you Månsson) så kolla in den här skivan, för den fastnar hårt, "Said So What" kan vara en av årets låtar, och gitarrerna, trummorna och basen i Abandon kan göra en hel bussresa bättre.

Kommentarer
Postat av: oscar

ska spana in det sen.

2008-09-12 @ 23:33:25
URL: http://oscar.nedrebotten.se/
Postat av: erik

låter ju som du skriver, godtagbart, men det säljer ju inte så jättemycket. lovar att ge en ordentlig chans så fort jag lyckats luska reda på vad som är fel med indierocken i största allmänhet (bloc party tror de är beastie boys etc). all my heroes are weirdoes anyone?

2008-09-14 @ 20:39:25
URL: http://heltlostintranslation.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0