Kulturkrigare?

Har vi inte kommit såpass långt i dagens samhälle att kultur och informationsflöde inte ska behöva vara en klassfråga? Jag var på Tekniska Museet häromdagen med mitt jobb och lekte och lärde. Men alla har inte råd att gå på museer längre, alla har inte råd att konsumera kultur och utvecklas som levande varelser.

Vari ligger logiken att ta bort en sån fantastisk företeelse som att ha gratis inträde på museer?
Tycker att vi alla kan vara överens om att människan idag och alltid faktiskt behövt mer än bara syre och mat för att överleva och utvecklas? Från grottmänniskans taffla försök till att rista in sin vardag till Carl Reinholdtzon Belfrages, för det mesta, meningslösa texter i Nöjesguiden?

Nej, nu är det väl kulturrevolution på gång, jag tycker att väntan börjar bli lång.

Kommentarer
Postat av: Anna

VA! Hur kan dom ens våga ta betalt när de flesta museer i Stockholm ägs av staten!

2008-03-06 @ 17:44:03
Postat av: Martin

Anna: Precis, jag tycker att det är våran medborgerliga rättighet, vi har ju betalat för det. Precis som lokaltrafik, sjukvård, vård av barn medmera medmera..

2008-03-06 @ 18:02:56
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0