Why do you let me stay here?



Såg The Happening häromdagen och slogs av ett par saker. Framförallt över vilken otroligt dålig skådespelare Mark Wahlberg faktiskt är. Okej, han var helt okej i The Departed, men det är samtidigt svårt att vara dålig när man har Martin Scorsese bakom kameran, vilket förde mig till hur tragiskt det är att M. Night Shyamalan faktiskt är riktigt kass på att ta en bra idé och ett bra manus och faktiskt göra det till en bra film. Fick samma känsla efter att jag sett The Village, känslan av att: "gud, det här hade kunnat göras så mycket bättre". Den stora behållningen i The Happening var ju ändå Zooey Deschanel som jag ett tag nu har hävdat faktiskt kan vara världens vackraste människa. Hennes lilla gästspel i allas våran favorit, Weeds, fick mitt hjärta att hoppa över en hel del slag. Och det är rätt duktigt gjort. Och sen att hon har en duo med M. Ward gör det hela ännu mer underbart.

Kommentarer
Postat av: Erica,

Kan inte mer än hålla med gällande The Village, kännde sig tom nästan efter att man sett det, något saknades.. Happening har jag inte sett är, borde jag det? :P.

2008-07-25 @ 07:50:04
URL: http://donotpanic.blogg.se/
Postat av: Magnus

Unbreakable och Sjätte sinnet är väl ändå helt reko tycker jag.

2008-07-25 @ 16:59:10
URL: http://nejnejnej.blogg.se/
Postat av: erik

asch, jag tycker the village var helskön, som snabbförbrukad konceptskräck eller vad man ska kalla det. jag borde se om den. och mark wahlberg är tyvärr helt typecastad i min bok, som för alltid 36cm-dirk-diggler-i-boogie nights eller i tim burtons våldförelse på planet of the apes aka världens sämsta remake.



om du inte sett winter passing så måste du ju göra det förresten, massive zooey-overdose + will ferrell i kajal, men det har du säkert redan...

2008-07-25 @ 17:49:08
URL: http://heltlostintranslation.blogspot.com
Postat av: emilie

winter passing är som sagt var jättefin. se se se.



älskar zooey. she & him-skivan är jättebra. när skådespelerskor ska tackla musik går det sällan väl. inte ens scarjos whiskeystämma funkade riktigt.

2008-07-31 @ 14:14:08
URL: http://frokenrinse.blogspot.com
Postat av: charlie

Det stämmer!! Hon är grymt vacker.

2008-08-07 @ 22:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0