Int(r)o the night.



En tv-serie blir ju faktiskt bara bättre med ett riktigt bra intro. Titta bara på Weeds och dess olika versioner av 'Little Boxes', eller det klassiska Arkiv X-introt. Men det absolut bästa introt är ju faktiskt till min nya favoritserie Rescue Me. Kanske är super-indie-rock-dängan av Von Bondies som gör det, men jag har plöjt säsong 1 till 3 på bara några dagar och jag har fortfarande gåshud när introt börjar.

Sen finns det ju andra intron att kommentera på, ett intro jag aldrig tyckt om är faktiskt (tro det eller ej), introt till Dexter. Förstår inte grejen med det, eller, jag förstår grejen men det är så otroligt töntig och så ser han ju så fjantig ut i slutet. Nej, usch, bättre intro tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0