Today is the Last Ordinary Day.

image38

Jag vet att jag är en stor tönt men ibland kan man inte hålla sina töntiga sidor tillbaka. Alla är vi töntar på något vis, alla har en hemlig liten passion, även om min kanske inte är så hemlig. Ända sen jag var liten har jag spenderat ganska många timmar framför tv:n och sett kanske uppemot allting som visats. Jag älskar Law & Order tillexempel.
Men, min stora passion, är ju politik och framförallt tv-program som skildrar "what-if"-situationer. Därför kunde jag inte undgå att älska tv-serien Jericho. Även om den kanske ser lite kass ut och kan bli lite långtråkig så är den för mig den verkliga motpolen till Lost. Vad skulle hända om alla stora städer i USA slogs ut av kärnvapen-attacker?
Och vad skulle hända om man skildrade detta ur en liten småstad i Kansas perspektiv?
Första säsongen var grym även om den hade brister, både i logik och i berättande - här kommer nu den andra säsongen, vad är det som egentligen hänt? Vilka är terroristerna som blåst Amerika tillbaka till stenåldern? Och framförallt - hur ska Skeet Ulrich och fraktioner av den amerikanska armén rädda småstadens ära och fortlevnad?
Det har redan läckt tre stycken Pre-air-avsnitt för dem som gör sånt.

Kommentarer
Postat av: emilie

jag är ganska säker på att din nördighet bleknar om man ställer den sida vid sida med min buffy obsession.

jericho verkar bra, på riktigt. men också lite som en sådan serie jag inte skulle orka engagera mig i. jag menar kolla på min lista av favoritserier (buffy, doctor who, mighty boosh etc), brist verklighetsanknutning verkar vara ett tema. haha.

2008-01-15 @ 16:37:58
URL: http://frokenrinse.blogspot.com
Postat av: Tps07

Nice site... Very cool design! Useful information. Go on! Good Site

2010-11-26 @ 12:34:42
URL: http://www.tps07.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0