For a Friend.

image36

Den här jätteglada tjejen här ovanför och jag lärde känna varandra genom att vi båda var dåliga under våran gymnasietid och därför fick betala för det genom att sitta igenom lektioner med ohyggliga lärare på Centrumvux i Haninge. En tid som tjugoårig gymnasie-failure, som egentligen bara skulle bestått av ångest blev istället en tid av långa diskussioner både under och efter lektionstid, många rökpauser och insikter. Hon fyller år så lite som en dag innan mig och det är talande för hon är aningen bättre än mig på alla sätt och vis. Har inte jag dig att prata med om jobbiga saker så vet jag inte vad jag skulle göra. Kära Leila, älskar dig!

Kommentarer
Postat av: Leila

gulle du...

2008-01-08 @ 21:21:26
Postat av: emilie

Det är bland det smartaste man kan göra. Att fylla sitt liv med bra människor, alltså. Så att man alltid har någon att prata med när man behöver det. Oavsett vad man behöver prata om (ibland måste man liksom prata om fåniga TV-serier och ibland om framtiden eller något).

Det var länge sedan vi sågs under nyktra omständigheter. Vi får göra något åt det.

2008-01-08 @ 22:13:40
URL: http://frokenrinse.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0