Not at home.



Var i Uppsala i lördags för att insupa Efterklangs stora stämning och allmänna superbhet och som förband fick man uppleva Peter Broderick (som förövrigt även spelar live med Efterklang) och hans blandning av fin gitarrpop med den loopade fiol och pianomusiken han alternerar emellan. Det påminner mig ibland om Arcade Fire, ibland om Nick Cave och Warren Ellis film-soundtrack. Det fina i att kunna blanda in sig själv på fiol, med sig själv på piano, med sig själv på gitarr och ovanpå det lägga publikens applåder och samplingar av godståg, det behövs nog inte beskrivas för någon som vet vad en underbar stämning är. Både jag och Pekka blev varma inombords av hur duktig han var, vill du höra något som är lite eget och samtidigt väldigt mycket allas, gå in på hans myspace (eller hur du nu väljer att lyssna).

Funderade ett tag på om jag skulle skriva något om Efterklang också, men har du missat dem så finns det nog inte inget intresse hos dig som läser att höra dem ändå. Men jag säger såhär: ju fler trummor samtidigt, desto bättre.

Kommentarer
Postat av: Hannah

HAHA! Vad fan, vad är det jag ser? Det här är ju läskigt. Vi kan ju inte tipsa om samma sak typ samtidigt. Fast jag ser nu att du var lite före mig så jag antar att det är jag som är härmapan. En ovetande sådan dock.

2008-12-01 @ 23:14:01
URL: http://wordsdetailswords.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0