We rule the school.

Idag blev jag väckt efter fem timmars sömn för att vikariera som lärare på skolan jag jobbar på. Kändes lite underligt med tanke på att jag inte alls är kvalificerad, men det gjorde inget. Tvåans matte klarar jag med miniräknare iallafall..

Jag minns när man var liten och ens klassföreståndare alltid hade en bok som lästes under ett par veckor och hur mycket jag älskade att bara sitta och lyssna på "Tordyveln flyger i skymningen" - en bok som vi tvingade fram våran lärare att läsa minst två-tre gånger under ett par år.
Idag gjorde jag just det här. Jag läste ur "Den fantastiska räven" av Roald Dahl (en bok som förövrigt allas favorit Wes Anderson ska filmatisera, en animerad film som kommer ut om två år.) och det kändes sådär bra och mysigt att bara sitta och ha högläsning.

Förövrigt måste jag säga att det känns lite malplacerat att gå omkring i högstadielokaler igen, såhär sex år efter att jag slutat högstadiet själv. Jag trevs aldrig i högstadiet, men det finns ändå någon romantisering kring just den tiden av livet. En tid jag helst vill glömma. Nu får jag göra om det, men med aningen mera kontroll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0