Willow.

Just för tillfället är det enda jag riktigt lyssnar på postrock. Denna otroliga genre som jag inte förstått varför inte alla bara älskar av hela sitt hjärta. För några månader sen, när det här enstaka lyssnandet övergick i besatthet slog jag emot huvudådern i guldgruvan, nämligen The Silent Ballet De har allt du kan tänka dig. Ladda ner deras samlingar. Otroliga.
Och helt plötsligt låg där en hel värld framför mig. Från Explosions in the Sky, Godspeed, Do Make Say Think och hela det där överflödet av kanadensisk postrock, till musik från alla jordens hörn. Japan! Finland! Sverige! Frankrike! Australien! England! Belgien! Ja, det kommer överallt ifrån, men i det tysta. Sedan den dagen har jag inte ens tid att lyssna på allting. Men några guldkorn har jag allt hittat. Sweek, från Belgien, med den underbara skivan The Unbelievable Cinematic Crash.
Laura, från Australien. Med ett låtnamn som: It's Kind of Like the Innocent Smiles You Get at the Beginning of a Relationship Before You Fuck Everything Up, kan det ju bara inte vara dåligt.
Och självklart God is an Astronaut. Alltså! Det kan ju inte slå fel.

Häromveckan snubblade jag på en CDR med ett band som heter Willow, hade aldrig hört talas om dem förut, men jag chansade och vilken chansning det var! Jag vet inte så mycket mer om dem än att de är ifrån Georgia (precis som Maserati!) och att de låter fantastiskt, men här är deras Myspace

Och här är en mp3:a: Willow - Untitled 2 (yousendit-länk, bara så du vet.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0