Sleep Now In The Fire.

Slog mig ner i soffan för att slötitta på MTV2, och vad dyker upp om inte videon till 'Sleep Now In The Fire' med Rage Against The Machine. Ett sånt där spår av ilska från tiden då allt gjorde en arg, speciellt allt i världen. Det är en låt och en video som jag inte sett på minst åtta år. Och när jag sitter där och njuter av nostalgi och av hur arg Zach De La Rocha egentligen var på den tiden när det begav sig så går det upp för mig att regissören av videon faktiskt är Michael Moore. Det gjorde mig glad ända in i märgen. Jag lyssnar aldrig på Rage Against the Machine längre, den tiden i mitt liv är över, men det går inte att undvika att det är fantastisk musik. (Ja, jag förstår att jag tappar en himla massa indie-credd-poäng eller vad ni vill kalla det, när jag säger det) Men den ordentliga ilska och upprördhet som strömmar över en kan man inte förneka. Det är grymt. Det är riktigt bra.

Det värsta är bara att världen är sämre idag än vad den var 1999. Det går bara utför. Folk som protesterar emot G8-mötet i Rostock blir gripna för skitsaker och polisen/staten/storebror har koll på dig.
Vi behöver ett Seattle till, vi behöver någonting som skakar om folk så att de inser vad i helvete G8, världsbanken och U.S.A håller på med mitt under våra näsor. Det är dags att ställa personer som Karl Rove, Paul Wolfowitz, Dick Cheney och George W. Bush inför rätta. Det har sagts förut och det kommer att sägas igen, de männen är våran tids stora förbrytare.


Kommentarer
Postat av: Max aka Kalasis

Shit martin, du är ju leet.

2007-06-10 @ 14:30:02
URL: http://emokids.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0