Who is the one that leads me on through? It's You!

"So let the people talk
This Monday morning walk
Right past the fabulous mess we're in
It's gonna be a beautiful day
So do the bluebirds say
As I take your hand
And you take my kiss
And I take the world"


Jag skulle vilja prata lite om Patrick Wolf's nya, The Magic Position.
Då menar jag inte skivan, alltså. Utan spåret.
Anledningen till att jag bara pratar om spåret The Magic Position är att jag faktiskt inte har lyssnat på någon annan låt på skivan The Magic Position. Jag vill nog inte lyssna på någon annan låt. Patrick Wolf är jävligt duktig, men det här är en sorts känsla jag aldrig fått från honom förut.
Jag vill att den som läser det här, lyssnar på låten The Magic Position. Anledningen är att när jag lyssnar på den fylls jag av glädje. Jag vill att mitt liv ska vara som låten The Magic Position! Jag vill att allt ska kännas såhär! Jag blir sprallig och lycklig av den här låten, jag känner mig som ett litet barn.

"And I know how you've hurt
And been dragged through the dirt
But come on get back up
It's the time to live
So give your love to me
I'm gonna keep it carefully
So deep in the treasure chest below my breast"


Resten av skivan bryr jag mig inte om, och det är ändå Patrick Wolf vi pratar om, som jag älskar. Allt han gjort tidigare har varit bra, men här är det för mycket kärlek för att kunna lyssna på någon annan låt.

Patrick Wolf - The Magic Position

Den här låten gör mig lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0