Am I mad, in a coma, or back in time?

257341-14

Igår gick sista avsnittet av Life On Mars, denna fantastiskt brittiska serie. Sista avsnitten kan inte ha gjort någon besviken, det var i precis samma stuk som resten av serien har varit. Helt otroligt jävla bra för att vara ärlig. Rysningar och skratt hela tiden. Jag vet inte ens om jag har så mycket att säga, jag ska inte spoila om det är någon som inte sett det sista avsnittet än men det var bara så fantastiskt.

Och för två avsnitt sedan, när Sam presenterar sig och sin "fru" som Tony och Cherie Blair och deras vän, Gene Hunt, som Gordon Brown. Alla kanske inte fattar, men de som gör det vet hur fantastiskt roligt det är. Och när Sam berättar för hela gänget att de kommer att styras av Margaret Thatcher inom en snar framtid och Gene Hunt svarar: "There will never be a woman prime minister as long as I have a hole in my arse."
Fantastiskt. Men jag bävar den amerikanska versionen. De kan inte göra en The Office och fortfarande göra det sevärt. Det går bara inte. Bara att David E. Kelly skriver manus är ju en anledning till att skjuta sig i huvudet. Okej, han har gjort Boston Public och Boston Legal som är sevärda, men inte mer. Absolut inte rysningar och skratt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0